keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Hyrrrrrr ja Puuuuh!

Noniin ja heti on uuden vuoden lupausta rikottu ja blogi jätetty päivittämättä viikkoon - aijai.. Ei auta kuin ryhdistäytyä! Talvi on nyt täällä Etelä-Suomessakin virallisesti, ja onnekseni, se ei alkanut tuolloin 10. päivä vaan vasta seuraavana, phew! 

Mökö nauttii lumesta täysin rinnoin ja yhä enenevissä määrin vähän liikaakiin noista ihanista naisten tuoksuista, jotka ovet kinoksiin jäätyneet. Lotta on ollut jo viimeiset 2 vuotta tekemässä meijän nuorimmastakin eunukkia, mutta tähän asti olen taistellut ajatusta vastaan. Lähinnä siksi, että pelkään kastraation vievän koirasta sen särmän, joka siitä nimenomaan uroksen tekee ja myös osittain pelkään mahdollisia haittoja, kuten lihoamista tai mitä jos leikkauksessa meneekin joku pieleen.. Toisaalta kun olen nyt enemmän aiheeseen tutustunut, olen aika vakuuttunut siitä, ettei Mökön luonteelle nyt niin ihmeitä tapahdu, muuta kuin, että hänen pieni henkinen helvettinsä helpottaa eikä pää pyöri ahdistuneena enää vain tuon sukuelimen ympärillä. Mökön leikkaus on edessä maanantaina 10.2. eli reilun parin viikon päästä, joten tarkempia raportointeja aiheesta tuollenpana. 


Vähän talvifiilistelyä!


Yksi uudenvuoden lupaukseni, nimittäin liikunnan lisääminen, on startannut mallikkaasti käyntiin. Kesäinen Rakas sinusta on tullut pullukka-projektini tosin auttoi jo pääsemään liikunnan makuun, enkä täysin tekemättä mitään ole siis tähänkään asti ollut. Lähinnä kelien kylmetessä päätin jättää juoksulenkit talvilomalle ja liikuntamuoto tämän tilalle on ollut hakusessa. Lotta on puolen vuoden verran käynyt lähellämme sijaitsevalla kuntosalilla, josta löytyy oikein perinteinen sali, muutama spinnipyörä, juoksumatto, crosstrainer, soutulaite ja ryhmäliikunta sali välineineen. Kaikki salin välineet ja tilat ovat siis vapaassa käytössä ohjattujen ryhmäliikunta aikojen ulkopuolella ja salille pääsee 6-22 välisenä aikana avainkortilla. Tähän saliin olen jäänyt koukkuun! Kun salille kävelee 5 minuutissa ja varsinkin aamuisin 7:30-9 välillä saa treenata usein kaikessa rauhassa, tulee salille myös useammin lähdettyä. Spinnipyöristä olen keksinyt tehdä itselleni muutamia ohjelmia, joita laput korvilla käyn sitten pari kertaa viikkoon polkemassa. Sunnuntaina aloitettiin Lotan kanssa kuulemma uusi perinne: Sunnuntainyrkkeily. Salilta kun löytyy myös hanskoja, säkkejä sekä pistareita ja jonkinlaisella nyrkkeilykokemuksellani pystytään tunnin treeni yhdessä vetämään. 

Lotta toivoi joululahjaksi Zeropointin kompressiosäärystimiä, jotka siis tehostavat verenkiertoa, parantavat aineenvaihduntaa sekä voimantuotantoa. Ja ovat kuulemma hyvät! :) Kiinnostuneet voivat tutkia lisää täältä.  
Ah näitä salin musiikkihelmiä<3
Myös uuden vuoden lupauksemme herkutella vain kerran viikossa, on pitänyt yllättävän hyvin! Säännöllinen ateriarytmi ja ennenkaikkea ravitsevat välipalat aterioiden välissä on ehdottomasti se suorin tie ruokavalion terveellistämiseen (onks toi edes sana?). Kun pitää itsensä kylläisenä 2-4h ajan ei himoa ja järjetöntä mättämisreaktiota pääse kehkeytymään. Toki voin puhua vain omasta puolestani, mutta mulla arki toimii ongelmitta, kun syön aamupalan (n. klo 6.30), toisen aamupalan/välipalan (n. klo 9:30), lounaan (n. klo 12), välipalan (n. klo 14-15), päivällisen (n. klo 17-18) sekä iltapalan (n. klo 20-21). Ihmiselle joka ei ole tottunut säännölliseen ruokarytmiin, tämä saattaa kuulostaa paljolta ja siltä, etten muuta teekään kuin syö, mutta tähän rytmiin kroppa tottuu ja sopeutuu yllättävän nopeasti. Annoskoot tietysti pienenee huomattavasti, mitä tiheämmin syö ja harvemmin tulee vedettyä itseään täyteen ähkyyn. Yritän seuraavaan postaukseen laittaa kuvineen päivän ateriat ja rytmit, jos joku vaikka kaipailee vähän vinkkejä! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti